De la mateixa manera, aniré posant continguts per ací també! 😊
https://www.blinklearning.com/home
Ací vos deixe un video-tutorial on podreu veure com accedir.
Bé!, veig que ja aneu entrant a la plataforma... Anem a començar. Abans de divendres podeu llegir la lectura inicial del tema 7. Com que teniu les noves tecnologies tan ben treballades, anem a funcionar via mail.
-Llegiu la lectura.
-Obriu un document Word o Libreoffice (segons el sistema operatiu que tingueu) i feu les activitats 1, 2 i 4.
- Guardeu el document word al vostre llapis USB o al vostre ordinador (millor si és amb format .doc) (adjunte vídeo).
- Després aneu al vostre correu o, millor, al dels vostres pares o mares, i m'envieu un mail a sisecervantesdualde@gmail.com i adjunteu l'arxiu.
TASQUES DILLUNS 23/03/2020 I DIMARTS 24/03/2020
- Anem a continuar treballant els verbs. Aquesta vegada el temps i el mode.
Recordem el que hem vist fins ara amb un video explicatiu:
Recordeu que la nostra llengua té moltes terminacions: per exemple, el present del verb cantar en català és jo canto, en canvi en valencià és jo cante.
QUINES ACTIVITATS FEM?
- Aneu al llibre a la pàgina 114. Feu un esquema de la teoria: EL VERB, TEMPS, MODE I FORMES VERBALS.
- Feu les activitats 3 i 6 a la llibreta. (Podeu fer foto i me l'envieu al correu sisecervantesdualde@gmail.com).
- Després feu les activitats interactives: comboi6_u07_p114-115_act1.zip i comboi6_u07:p114-115_act2.zip
A MÉS A MÉS...
Ací teniu un enllaç per practicar i conjugar verbs. Podeu fer l'activitat 5, 6, 7, 8, 9, 10 i 79.(La 73 no cal).
http://enxaneta.info/activitats/verbs/14/0
DIVENDRES 27/03/2020
Anem a treballar l'accentuació. Com sabeu les paraules es separen en síl·labes. Segons el número de síl·labes que tenen poden ser monosíl·labes, bisíl·labes, trisíl·labes o polisíl·labes.
Aquestes síl·labes poden ser de dues maneres: TÒNIQUES O ÀTONES. A cada paraula hi ha només una síl·laba tònica i la resta són àtones.
Segons la posició d'aquesta síl·laba tònica poden ser: AGUDES, PLANES O ESDRÚIXOLES.
Fes l'esquema del quadre de teoria al teu quadern i practica:
Pàgina 116: 1 i 2
Pàgina 117: 5 i 7
Per reforçar podem fer les activitats de la plataforma: comboi6_u07_p116-117_act3.zip i comboi6_u07_p116-117_act4.zip
DILLUNS 30/03/2020
Treballarem els tipus de textos, en concret el correu electrònic.
QUINES ACTIVITATS FEM?
- Llegir la teoria de les pàgines 118 i 119 del llibre.
- Ho posarem en pràctica enviant-me un correu electrònic on podeu explicar-me com esteu portant aquests moments, què esteu sentint, si seguiu alguna rutina,... qualsevol cosa que em vulgueu explicar. Heu de seguir els passos que us explica: assumpte, salutació, cos del text, comiat i nom. Ja sabeu on ho heu d'enviar a: sisecervantesdualde@gmail.com
- Podeu fer aquesta activitat interactiva accedint al Blink:
comboi6_u07_p118-119_act5.zip
DIMARTS 31/03/2020
QUINES ACTIVITATS FEM?
- Anem a repassar el que hem vist fins ara. Començarem en aquestes activitats accedint al Blink:
comboi6_u01_p010_act1.zip
comboi6_u01_p010_act2.zip
DIVENDRES 3/04/2020
Avui repassarem les onomatopeies des del blink accedint a:
comboi6_u07_p122_act6.zip
DILLUNS 6/04/2020
Bonics i boniques! Avui començaríem les jornades culturals a l'escola i tocava cinema. Vos propose una activitat diferent... Haureu de veure una pel·lícula i després m'envieu l'explicació del que passa. Ho podeu escriure en un document word on podeu enganxar fotos de la pel·li que hagueu triat, i m'ho envieu al correu.
Prepareu crispetes!!
No sé si l'heu vista... per vos recomane veure aquesta pel·lícula. M'agradaria que mentres la veieu, apuntareu les coses que vos va fent sentir i les opinions que vos crea... També una anàlisi de cada personatge principal, o aquell que vos crea algun sentiment, ja siga positiu o negatiu... Espere les vostres respostes!! Gaudiu de la pel·lícula: LOS CHICOS DEL CORO.
https://drive.google.com/file/d/18t3mm6zMILK1IJsu1qoHmWa6PV10_hff/view?usp=sharing
RECORDEU QUE PODEU ANAR FENT FOTOS AL QUADERN I ENVIAR-HO AL CORREU sisecervantesdualde@gmail.com
3r
trimestre
DIMARTS 21 D'ABRIL
Avui anem a repassar els articles i algunes categoríes gramaticals més.
QUÈ HEM DE FER?
- Heu de fer aquest Jclic del següent enllaç i quan acabeu, m'heu d'enviar els resultats al meu correu. Recordeu que en el vídeo de matemàtiques us explicava com fer-ho.
https://clic.xtec.cat/projects/articles/jclic.js/index.html
DIVENDRES 24 D'ABRIL
Avui practicarem algunes categoríes gramaticals amb aquest senzill exercici:
http://www.xtec.cat/%7Egmedina/repas/diferencia.htm
Ara, mireu aquest vídeo i em feu una redacció del que penseu, quines emocions podeu reconèixer quan el veieu, què hauríeu fet vosaltres, si us agrada com acaba, si l'acabaríeu de diferent manera... No sé si l'heu vist, però segur que us f reflexionar...
La redacció millor si és amb un document word. Així és més fàcil corregir-vos si teniu errades d'escriptura.
Que gaudiu! No us oblideu de posar nom a allò que us fa sentir!
https://drive.google.com/file/d/13c-bfnYGu60OloVr8mE80Cm39u6MYlW2/view?usp=sharing
(La redacció la podeu entregar fins dimarts 28)
DILLUNS 27 D'ABRIL
Anem a repassar els determinants. Teniu unes activitats per anar repassant cada classe de determinants. Una de les opcions és l'avaluació on us farà un resum del que haureu practicat. Només cal que m'envieu la informació de l'avaluació.
https://clic.xtec.cat/projects/determi2/jclic.js/index.html
DIMARTS 28 D'ABRIL
Anem a repassar els sinònims.
https://clic.xtec.cat/projects/sinonims/jclic.js/index.html
SETMANA DEL 4 AL 8 DE MAIG
SETMANA DE L'11 AL 15 DE MARÇ
Aquesta setmana vos propose que prepareu uns postres i ho documenteu per escrit amb una recepta o de manera oral amb un vídeo fent-la.
SETMANA DEL 18 AL 22 DE MAIG
Aquí teniu un enllaç on trobareu un vídeo i una història a continuació. Mireu el vídeo i després llegiu el relat.
Una vegada vist el vídeo que hi ha a l'enllaç i
llegit el text que hi ha a continuació del vídeo, m'agradaria que
féssiu una reflexió. Però una reflexió de veritat. Vull que
m'expliqueu si alguna vegada us heu sentit com la protagonista de la
història o si alguna vegada vos heu burlat d'algú que ha decidit
ser fidel al que pensa...
Sabeu que aneu a passar a l'institut, i
malauradament, us trobareu amb aquestes situacions... Us vull dir que... MAI DEIXEU DE SER AUTÈNTIQUES I AUTÈNTICS
REPASSEM LES PARAULES HOMÒNIMES, ELS HIPERÒNIMS I ELS HIPÒNIMS
SETMANA DEL 25 AL 29 DE MAIG
TERTÚLIA DIALÒGICA
Com vos he explicat abans, una tertúlia dialògica és com un debat on cadascú, prèviament, s’ha preparat un tema en
comú (ja siga un llibre, una cançó, una obra d’art...). Cadascú
fa una reflexió del tema proposat i quan quedem, es crea un debat
amb l’opinió i la reflexió de cadascú.
Anem a intentar fer-ne una!
Us vull proposar que escolteu una cançó:
-
Heu d’esbrinar quin creieu que és el missatge de la cançó
-
Fer una reflexió del seu contingut
-
Quines frases són les que més us han marcat
-
Quins sentiments identifiques en el contingut i el missatge.
-
Quins sentiments et desperta.
De tot això, fas un escrit en un foli i ho
guardes. Pel final de setmana, proposaré una segona trobada virtual
al Webex on cadascú entrarà amb la seva reflexió feta i iniciarem
un debat al voltant de la cançó.
I la cançó és aquesta:
Piltrafilles, ací teniu l'enllaç per accedir a WEBEX. Recordeu que hem quedat DIVENDRES DIA 29 DE MAIG A LES 16:00h per fer la tertúlia.
ENS VEIEM DIVENDRES!
SETMANA DE l'1 AL 5 DE JUNY
Aquesta setmana anem a reflexionar sobre els ESTEREOTIPS DE GÈNERE. Abans que res, sabeu el que és un estereotip?
Segons el diccionari, els estereotips són imatges mentals i construccions socioculturals sense base científica, fruit de l'herència cultural, d'opinions i prejudicis sobre determinades persones. Això és, el que la societat ens imposa perquè sí, sense que hi haja consens o importe massa si ens agrada o no.
Dins de les diferents classes d'estereotips, trobem els estereotips de gènere, que són idees preconcebudes i que generen prejudicis que determinen les
actituds, els comportaments i les característiques personals que normalment s’associen a
homes i dones. Això és, quan diem que això és de xiques o és de xics.
Vos deixe aquest vídeo perquè pugueu reflexionar un poc:
A continuació, vos deixe aquestes activitats perquè pugueu reflexionar.
https://drive.google.com/file/d/1igrF3Wvo4uzYc0gqaAAhdDrqeog5FMlF/view?usp=sharing
Totes aquestes reflexions les posarem en comú en una trobada virtual que farem el DIVENDRES 5 DE JUNY A LES 11:00h al següent enllaç.
Totes aquestes reflexions les posarem en comú en una trobada virtual que farem el DIVENDRES 5 DE JUNY A LES 11:00h al següent enllaç.
SETMANA DEL 8 AL 12 DE JUNY
Aquesta setmana anem a fer una tertúlia dialògica sobre el RACISME.
- Abans que res, agafeu un full o la llibreta on fareu la reflexió i busqueu la DEFINICIÓ DE RACISME.
- Contra què diríeu que atempta el racisme? Hi ha de molts tipus?
Sabeu que, arran de l'assassinat per part de la policia a un ciutadà de color, s'han desencadenat moltes manifestacions i revoltes ciutadanes en contra d'aquest fet. El sentit d'aquestes manifestacions és molt més profund. Mireu aquest vídeo.
- QUÈ PASSA ALS EUA?
- Qui van ser? Busqueu més informació de cadascú d'ells:
MARTIN LUTHER KING
NELSON MANDELA
ROSA PARKS
MOHAMED ALÍ
MALCOLM X
- Busqueu informació sobre l'APARTHEID i la SEGREGACIÓ RACIAL ALS EUA per tal de preparar-vos la reflexió. Qué era cada cosa? Què era el KU KLUX KLAN?
- REFLEXIÓ PERSONAL: què penseu d'aquest tema? vos deixe el concepte sense fer preguntes perquè sigueu capaços de veure el contingut del blog, buscar la informació sobre els dos fets que he dit abans i relacionar-ho amb el que està passant a l'actualitat.
Per acabar vos deixe uns altres vídeos per si us ajuden en la reflexió.
Ens trobarem el divendres 12 de juny. Ja us enllaçaré el link del Cisco Webex.
Perdoneu!! La setmana passa i se m'havia despistat. Ens veiem demà a les 11h del matí en aquest enllaç
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada